fbpx

Hi, ik ben Eve

Misschien volg je me al een tijdje op social media of ben je op een andere manier op mijn website terecht gekomen. Ik ben Eve Tomaszewski. Als founder van Manevesto, publiciteitscoach, Kosmos Uitgevers Auteur, oprichter van mijn vorige bedrijf The Goaldiggers Club, redacteur en spreker empower ik vrouwen al meer dan tien jaar middels een podium in de media. Ik wil graag mijn verhaal met je delen.

Waar het allemaal begon...

Als dochter van een Poolse vader en moeder werd ik vanaf jongs af aan gemotiveerd om een sterke vrouw te worden die haar dromen waarmaakt. Mijn moeder zei altijd: “Je moet op je eigen benen kunnen staan”.  Met haar migratieachtergrond en opgegroeid in het communistische Polen wilde ze mij een andere toekomst geven. 

Op jonge leeftijd ging ik op zoek naar voorbeelden die dat wel konden en zo kwam ik al vroeg in aanraking met levenslessen van spirituele leiders. Toen mijn vriendinnetjes met barbies speelden, las ik in de bibliotheek boeken als “Gebruik je innerlijke kracht” van Louise Hay. Niet alleen zij, maar meer vrouwelijke voorbeelden gaven mij het gevoel dat ik iets onvoorstelbaar moois kon bereiken. In mijn vroege tienerjaren wakkerden de Spice Girls het vuurtje van grenzeloze mogelijkheden bij mij aan en in de puberteit werd Oprah mijn grootste held. Ik zag het helemaal voor me dat ik later ook zo’n talkshow presenteerde waarbij ik anderen net zo kon inspireren zoals Oprah deed.

Op mijn 18e verhuisde ik van Gorinchem naar de grote stad Amsterdam om Redactie & Mediaproductie te studeren. Mijn droom was stage lopen bij een internationaal magazine. Mijn eerste stage liep ik bij Marie Claire en nadat ik mijn opleiding heb afgerond heb ik de kansen voor mijzelf gecreëerd. Ik wist een interview te regelen met het eerste Internationaal bekende plus size model Crystal Renn en mocht haar voor de Avantgarde interviewen in New York!

 

Onder het mom van “If you can make it there, you can make it anywhere” ging ik in 2011 terug en boekte ik een ticket naar New York waar ik drie maanden werkte op de redactie van het magazine Vanity Fair. Daarna werd ik aangenomen als Fashion Editor bij de Grazia in Nederland. Dit was mijn droom, maar ik dacht hier nog niet klaar voor te zijn. Dit kon ik pas bereiken als ik 30 zou worden, maar niet op mijn 24e. Toch solliciteerde ik geïnspireerd door Carrie Bradshaw uit Sex and The City als mijn mijn grote voorbeeld en met succes. De grootste les die ik in deze tijd leerde: “Je kan meer bereiken en zoveel sneller gaan als je er maar in gelooft en zelf in actie komt en je niet laat tegenhouden door je onzekerheden”.

 

Tijd voor verandering...

In de jaren daarna bouwde ik aan mijn CV en werkte ik voor online en offline media als Grazia, ELLE, Cosmopolitan, Viva, Glamour, Nike, SuperTrash en Hunkemöller op het gebied van copywriting, content creatie, branding, social media management, influencer marketing en media productie voor blogs, video’s en social media.

Dit klinkt toch geweldig, maar waarom was ik dan toch niet gelukkig? Door de jaren heen was ik steeds meer de richting van mode op gegaan met mijn droombaan als fashion editor. Maar diep van binnen miste ik een stukje zingeving. 

Als ik voor mijn baan hele inspirerende mensen mocht interviewen zoals Doutzen Kroes, Tommy Hilfiger, Isabel Marant, Chiara Ferragani werd ik heel erg blij, maar toen ik weer mode artikelen over de laatste trends moest schrijven baalde ik enorm. Toen wist ik het. Ik wilde andere vrouwen inspireren met prachtige verhalen en vrouwen een stem geven.

Dit kon ik gedeeltelijk doen in mijn baan, maar dit was niet meer genoeg. Dit is wat ik alleen nog wilde doen en toen wist ik het: het is tijd voor verandering”.

The Goaldiggers Club

In 2015 startte ik The Goaldiggers Club, het platform dat verhalen, kennis en inspiratie van vrouwen zou doorgeven. Het groeide uit tot een ijzersterk merk en werd het Nederlandse boegbeeld op het gebied van vrouwelijk ondernemerschap. Via de blog, events, het membership, het boek Goaldigger Mindset en samenwerkingen met ambassadeurs en experts creëerde ik een platform voor vrouwelijke rolmodellen. Voorbeelden als Magioni Pizza founder Manon van Essen, happy & healthy lifestyle expert Rens Kroes en geluksexpert Sanny Verhoeven van de blog Sanny zoekt geluk en Olcay Gulsen hebben hun podium gepakt bij the Goaldiggers Club om hun stem te laten horen en andere vrouwen te inspireren.

De periode van The Goaldiggers Club was een groot succes, maar ook  één grote les voor mij. Ik leerde veel over het zijn van een gepassioneerde entrepreneur die de wereld een stukje mooier wilde maken, maar financieel niet winstgevend was. Daardoor maakte ik vele fouten en moest ik veel van mijn eigen onzekerheden overwinnen. Ik leerde dat ik teveel wilde geven, zonder er iets voor terug te kijken. Een mooie eigenschap, maar één die niet altijd verder helpt. 

Tijdens The Goaldiggers Club zag ik mijzelf vooral als een doorgeefluik. Ik stond met bibberende handen op het podium te wachten tot ik eindelijk de microfoon kon doorgeven aan iemand die ‘wel’ een goed verhaal had. Ik cijferde mezelf liever weg, omdat ik niet goed wist welk verhaal ik zelf moest vertellen. Ik voelde mezelf niet comfortabel in the spotlight omdat die ‘andere’ vrouwen voor mijn gevoel al zoveel hadden bereikt. 

Diep vanbinnen wist ik dat er meer in zat en dat ook ik mensen kan inspireren met mijn kennis, verhaal en ervaringen en als er iets is dat ik geleerd had als redacteur, dan is het wel dat iedereen een verhaal heeft dat de moeite van het vertellen waard is. Je verhaal en kennis zijn van waarde, ontzettend uniek en gaan anderen verder helpen. 

Vanaf het moment dat ik mijn verhaal liet horen en werd opgepikt door de media ging het heel snel. Ik werd gefeatured door Harper’s Bazaar, genomineerd voor de VIVA 400 en scoorde nog tientallen mooie publicaties waaronder de podcast van Zarayda Groenhart. Daardoor kon ik meer impact maken en meer vrouwen bereiken met mijn verhaal. Ook zorgde het voor een groei aan bereik en naamsbekendheid van the Goaldiggers Club. De events liepen vol en ik werd herkend door mensen buiten mijn netwerk. Er kwamen hele toffe nieuwe samenwerkingen waar nieuwe kansen uit zijn gekomen op mijn pad die mijn missie versterken. Het leverde mij een boekendeal op bij een van de grootste uitgevers van Nederland, inkomsten als influencer door samenwerkingen met merken als Porsche, Philips en Bumble Bizz. Ik sprak op events van Abn Amro.

Door in de media te komen heb ik mijn following kunnen opbouwen naar 25.000+ en via The Goaldiggers Club meer dan 1000 klanten geholpen.

 

De start van Manevesto

In 2020 startte ik mijn onderneming Manevesto. Ik voelde dat het tijd was voor een onderneming waarbij ik meer impact kon maken met een persoonlijkere aanpak. Een werkwijze waarbij ik mijn eigen krachten en expertise kon inzetten om vrouwen te verbinden en vrouwelijke ondernemers te empoweren op het podium in de media. Er zijn namelijk te veel geweldige zakenvrouwen die zich verstoppen of niet weten hoe ze volop zichtbaar kunnen zijn in de media, waardoor hun waanzinnige bedrijven niet worden gezien en ze niet de impact maken die ze verdienen. Met Manevesto helpen we vrouwelijke ondernemers helpen om zich te profileren in de media zonder belemmeringen. Zodat ze hun verhaal en waardevolle kennis naar buiten kunnen brengen, hun bereik vergroten, hun expertstatus claimen, het vertrouwen in hen laten stijgen. Daardoor trekken ze gemakkelijker ideale klanten aan en transformeren ze hun bedrijf door het vergroten van hun impact, naamsbekendheid, credibility en omzet. Het geeft me super veel voldoening om met de bewezen succesformule van Manevesto vrouwelijke ondernemers te helpen aan publicaties in media als Volkskrant, &C, Algemeen Dagblad, Workjuice en Bedrock. Want meer succesvolle vrouwelijke ondernemers die zonder belemmeringen hun expertise delen in de media, zorgt voor krachtige vrouwelijke rolmodellen die een verandering in de wereld teweegbrengen en andere vrouwen laten zien dat ze alle kanten op kunnen. 

 

 

x Eve Tomaszewski