fbpx

Waarom je juist nu al in de media wil komen

Manevesto-personal-branding

Te veel vrouwen zien de media nu nog als een “nice to have”. Maar in ieder stadium is de media zou ik je adviseren om media hoog op je prioriteitenlijst terug te laten komen. Je website, social media, blogs en alle andere kanalen waarop je zichtbaar bent hebben waarschijnlijk al een belangrijke spot op die lijst. Maar in de media komen  daar is vaak “geen tijd voor” of “ik ben er niet klaar voor”. Deze angsten, bezwaren, beperkingen, hoe je ze ook noemt – blokkeren allemaal je groei. Daarom neem ik je in deze blog mee waarom je juist nu wél in de media wil komen en wat het je kan opleveren. 

We hebben allemaal toegang tot Social Media en kunnen hier op roepen wie we zijn, wat we doen en waarom anderen met jou moeten gaan werken. Ik merk aan mezelf dat ik anderen dan heel goed uitleggen waarom je het hoog op je prioriteiten lijstje zou moeten zetten. Een website bouw je zelf, de blog die daarop te lezen is zijn jouw woorden. In de media is dit anders, daar praat een ander over jou. En dat maakt echt een groot verschil. In plaats van dat jij vertelt waar je goed in bent krijg je een podium waarin de media vertelt hoe goed jij bent en je jouw kennis kan delen met hun publiek. Daardoor krijg je een groter bereik buiten je eigen kanalen. En bewijs van de media dat jouw credibility ook gezien wordt door een ander en je geloofwaardigheid stijgt. Pas dan ga je van dat wat iedereen doet en vertelt, naar “the next level.

Tijdens een focusgroep waarin ik met ambitieuze ondernemers in gesprek ging over de media hoorde ik dat ze graag in de media zouden willen komen. Wat ze willen bereiken met in de media komen? Vrijheid, zelfontwikkeling, voldoening, mensen helpen en een goede work life balance zijn belangrijke kernwaarden die bij de meeste vrouwelijke ondernemers terugkomen. Dit uit zich in bedrijfsdoelstellingen als:

  • Naamsbekendheid vergroten;
  • zodat je meer ideale klanten aantrekt;
  • waardoor je winst stijgt.

Ondanks deze mooie doelen die bij jou waarschijnlijk ook grotendeels overeenkomen, maken we de stap naar de media vaak nog niet. Hoe het kan dat veel vrouwelijke ondernemers de rol van de media nog niet gebruiken in hun ondernemerschap? Wat ik in het eerste contact met mijn klanten vaak terug hoor: 

  • “Het zijn vaak bekende ondernemers die in de media verschijnen dus het gaat mij veel tijd kosten om op dat punt te komen.”
  • “Ik weet niet hoe ik mijn verhaal het beste kan vertellen en overbrengen zodat het echt interessant is, waar moet ik beginnen en wat ga ik delen?”
  • “Ik ken de hot topics en trends van de media niet dus hoe haak ik hier op aan?”
  • Hoe word ik zichtbaar bij journalisten en bouw ik een band op met hen?
  • “Hoe maak ik mijn verhaal interessant genoeg voor de media?”
  • “Ik vind dat het nog beter kan voordat ik de media wil benaderen!”
  • “De meest gehoorde: het kost mij teveel tijd om aan de slag te gaan met in de media komen en er staan veel andere dingen op mijn prioriteiten lijstje.” 

Je bent er klaar voor 

Wat als je al deze belemmerende gedachten eens aan de kant gooit? Wat als wij jou vertellen dat je met de juiste aanpak de media voor je kan laten werken. Dat dit sneller kan gaan dan je denkt en je er in gaat geloven dat jij met de huidige kennis en jouw boodschap die je nu hebt een sterk verhaal hebt voor de media? 

Wil jij aan je groei werken door de stap van je eigen kanalen naar media platformen te maken met een pro-actieve media strategie? Dan ga jij ervaren welke voordelen dit gaat hebben voor je bedrijf:Je vergroot je naamsbekendheid. Je verkrijgt meer geloofwaardigheid doordat je expertstatus stijgt. Je trekt meer ideale klanten aan, kan meer mensen helpen en je sales stijgt. Je haalt je klanten niet langer uit je inner circle, maar verbreed jouw bereik. Dit resultaat uit zich in een grotere naamsbekendheid, meer ideale klanten en een hogere winst waardoor je financiële vrijheid ook stijgt, waardoor je meer voldoening en een betere work life balance ervaart omdat je je eigen tijd kan indelen.  

Dus stop met denken dat jij en je verhaal nog niet klaar zijn voor de media, weg met de belemmeringen. Jij hebt een doel te bereiken! De media helpt jou daar naast je huidige kanalen nog sneller bij. Stop de Media in jouw prioriteitenlijst en GO!

Manevesto helpt jou 

Mijn missie is ervoor te zorgen dat er meer vrouwelijke ondernemers in de media komen. Ik moedig jou aan de media op jouw to do lijst te zetten. Het gaat deuren voor je openen om tje naamsbekendheid te vergroten en wij zijn jouw supporter om hiermee aan de slag te gaan. Wij zijn de helpende hand om de media te bereiken en er voor te zorgen dat jij zichtbaar gaat zijn in de media. Wil jij hier nou mee aan de slag en wil je dit goed aanpakken zodat het bereiken van de media 100% zeker gaat slagen? Plan dan hier een call in met Eve en dan gaan wij samen kijken hoe we jou kunnen helpen om zo snel mogelijk in de media te komen. 

Manevesto helpt vrouwelijke ondernemers met het ontwikkelen van een personal branding strategie via social media, PR in de media, samenwerkingen met merken en als spreker op events.

Wil je weten hoe je de buzz creëert rondom jouw persoonlijkheid, waardoor jij en je je merk worden opgepikt? Ontdek de formule van Manevesto om duizenden mensen te bereiken met jouw boodschap en door te breken in de media.

Manevesto newsletter

Follow me on Instagram